Szombat

Szombaton nem tul kapkodos indulas utan Cselevel indultunk a Bukk fele - Levente valahogy elveszett a kommunikacios csaktornak kozt. A tervem eleg hatarozott volt (raadasul Csele ugyerezte kicsit negativ megjegyzesekkel illettem a keddi turavezeteset, pedig meg mindig fulig er a szam, annyira jo menet volt).
Mindenesetre nekivagtunk. A terv nem az eszaknyugati atjaro megtalalasa volt, hanem a "konnyebb" ut Bukkszentlaszlorol Bukkszentkereszt fele - persze az aszfaltos ut nem szamit. Eloszor megneztuk a multkori "Feherkolapa panzio" feliratu utat. Annyira nem tetszett ... nyomvajus, avaros, bizonytalan meredeksegu volt.
Irany a masik ut a temeto fele. Felfele kapaszkodva elmondhatatlan szep kilatas nyilt BSzLaszlora ahogy a kis volgyen megbujik. A temetotol a hegy tuloldalara a latvany hasonloan szep volt. A fejfakon - mint az ilyen falvakban - sok a hasonlo nev (Kanya volt a leggyakoribb talan). Egy helybelivel nagyon jol sikerult sokmindenrol eldumalni, bar Kubica neve a forma1bol nem jutott az eszebe (nekunk sem). 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Aztan nekivagtunk. az ut nem volt sztrada, de igy szarazon tokeletesen jarhato. A kereknyomok es a felszint borito agyagos fold azert sejtette, hogy egy kozepes eso utan mar nem mennenk ilyen vidaman a szaraz kereknyomok kozt.

A tippunk es a terkep szerint mar majdnem elertuk a panziot, amikor a lovasoktol segitseget kertunk. Ajanlottak egy utat, ami gyanus volt nekem kicsit, dehat ok biztos jobban tudjak. A sejtesem beigazolodott. Pont oda ertunk le, ahol egy hettel korabban MGP-t megszavaztuk/tam eloorsnak es eleg jo kis sarakat talaltunk. Mostanra kicsit szikkadt, igy tokre siman jutottunk at. A panzional nem alltunk meg, inkabb irany Bukkszent. Valahogy igy megoszulve tuti szep aBukk..
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Bukkszenten oriasi volt az elmeny.
A palacsintak, szendvicsek is jok voltak, de leginkabb a helybeliek jelentettek az igazi elmenyt. Iszogattak, beszelgettek egymassal, oriasi volt.
 
 
 
 
 
 

 
Onnan mar a rutin Hor volgy helyett siman atkanyarogrunk a Lillafured-Felsotarkanyi uton a kovetkezo celunk fele. A volgybol indulo kerekparuton hamar sorompot talaltunk, igyhat visszaford, a turista terkep segitsegevel ujabb lehetseges megkozelitest valasztottunk. Ja, a cel Felsotarkany volt. Az alternativ ut a kektura utvonala. Menet kozben par kidolt fat is felre kellett tenni.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Aztan kis sar, kis kereknyom, majd fuves kereknyom es egy tabla, ami az utunka pont merolegesen mutatta, hogy felsotarkany 8km. Csele meg a biztonsag kedveert ellenorizte a kilatasokat, de inkabb - bolcsen - visszafordultunk.
 
 
 
 
 
 
 
Az aszfaltos utra visszaerve kis pihi, oromfotozas es mindenki szepen hazament.
 
 

Hétfő

Vasarnap este Beczhykevel elmentunk Tiszaujvaros egy eszmecserekhez kialakitott Fapuma nevu helyere. Ott az F1 megnezese es par sor kozben - nomeg a regi szep idok suru felemlegetesevel - elhataroztuk, hogy Zemplent es talan Izra-t kene nezni..
Level a listara, par SMS ...
Tiszaujvarosban Beczhyke vart a kutnal, Tokajban Levivel akadtunk ossze, Saujhely szelen a libegonel pedig MGPvel eljott TerdikPisit is meglepetesembernek.

Irany a hatar - ahol nekem feltunoen sok csillagosak voltak a hatarorok - majd a tavat vettuk celba. Kis melleloves most is volt, de aztan MGP a tole szokott lendulettel vezette a kis csipetcsapatot. A tohoz az utat egy nagy teherauto tette erdekesebbe, aminek a vezetoje nem volt tul segitokesz, de miutan MGP-ek megeloztek jol meg is alltak elotte, igy mar konnyen ki tudtuk kerulni. A toparton a korabbi parkolo le volt zarva, igy apro kis lefele doccenessel erkeztunk meg. A latvany ismet festoi volt, csak a horgaszokkal zavartuk kolcsonosen egymast - oket, hogy leteztunk, mintket meg, hogy megtortek a partot.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Kis tanakodas utan a terkepen kineztunk egy hataratkelonek kinezo pontot. Be is cserkesztuk szep kis erdei uton, de utunkat egy sorompo allta el. Ugy husz meterrel arrabb latszott egy masik sorompo ket maradek piros-feher-zold -re festett oszlopa is. Atsetalva a magyar oldalra kideult, hogy egy 7-19 ora kozt nyitvatarto hataratkelo gyalogos es kerekparos forgalom szamara. Ugy iteltuk meg, hogy kerekparral mentunk, igyhat a sorompo melletti arkon simn atgurultunk a magyar oldalra.

 
 
Mar azthittem sima ut lesz ... pihi Boldogkovaraljan, elnezegettuk a nyilazo fiatalokat, majd a terv az volt, hogy aranyosi volgy, Erdobenye, Bodrogkeresztur es konnyes bucsu.

Ehhez kepest Erdobenyen egyszercsak MGP fekezett, index balra, kis utca, murvas kis utca, jobbkanyar, aszfaltos emelkedo kisutca, majd saros meredekebb ut. 

MGP ugyanazzal a lendulettel ment fel, TPisti meg ahogy volt megallt (ertheto volt a reakcioja, mert tokeletes slick mar a tourance-ja. Beczhyke latva a helyzet komolysagat vissza is fordult ... vegulis MGP mindig igenyel kis ovatossagot. Nem sokkal kesobb kiabalt MGP Pistinek, hogy  csak husz metert menjen.
Nagy levego, hajra. A sarga GS segge tancolt kicsit, majd eltunt a kanyarban. Levi, Beczhyke es enis felmentunk. Haaaat, nagyon megerte. Vmi banya feleseg. Talan asvanyto-nak hivjak. A szank eltatasa es fotok keszitese utan kis kiterovel mar tenyleg Bkeresztur, bucsu jott. Mi Tarcal fele a hegyen at mentunk, sima ugy, majd jott Tarcal-Prugy ...  Hat basszus magyarorszagon ilyen allapotu aszfalttal boritott feluletet meg nem lattam. Akkora godrokkel, katyukkal es egyeb mittomen mikkel, amiknek a nevet sem tudom, hogy a legtobb erdei ut ahhoz kepest autopalya... Prugy utan mar sima ut es vege is lett a hetvegi apro kalandoknak.

Egyik sem volt nagy gurulas, de ajandek mar ilyenkor igy boven az osz kozepe fele.

byby es vilagbeka,

Gab

 
 *Megjegyzés: Az ásványtóhoz felvezető utat motorosok számára jól láthatóan veszélyesnek jelölték: :)
 
 
 
*MGP